RSS

Leapşa 8 – 7 lucruri pe care o fată trebuie să le facă până la 15 ani

30 Apr

DianaEmma a pus o întrebare pe blog-ul ei: care sunt lucrurile pe care o fată ar trebui să le facă până la 15 ani? Iar mie, când am citit aceasta, mi-a venit ideea să o transform în leapşa 7 lucruri pe care o fată trebuie să le facă până la 15 ani. Să vedem…

1. să înveţe

Dacă nu te înveţi de mică să… înveţi, cum crezi că o să te apuci când eşti deja mare? E bine ca o fată să înveţe cât mai mult, pentru că acum e momentul, cât timp e tânără! Cel mai important e să caute, să cerceteze, să afle totul despre ce e în jurul ei pentru că vulnerabilitatea o loveşte mai ales în jurul vârstei de 15 ani… şi atunci, cu cât ştie mai mult de cine şi de ce să se ferească, cu atât e mai bine.

2. să facă sport

Ar fi ideal să-şi facă timp şi pentru trupul ei. Minte sănătoasă în corp sănătos, nu-i aşa? Prin urmare, orice sport e binevenit pentru sănătatea şi dezvoltarea ei, căci va avea efecte benefice pe termen lung. Mie mi-ar plăcea să-mi dau copiii (când voi avea) fie la înot, fie la dans.

3. să se distreze

E tânără, e plină de energie, e lipsită de griji! Normal că trebuie să se distreze cât mai mult! Însă într-un mod potrivit pentru vârsta ei. De pildă, nu mi se pare normal ca fete de clasa a IV-a să se machieze strident şi să danseze pe scaune… cum am văzut cu ochii mei. Dar sunt o mulţime de jocuri interesante de grup care le-ar stârni interesul unor fete de până la 15 ani – Mafia, Bileţelele cu personaje (cel din Inglorious Basterds), Trombon (sau alte jocuri cu cărţi) etc.

4. să se descurce

E bine ca un om să se descurce de mic în diferite situaţii. Începând de la cumpărat o pâine până la a plăti taxe şi până la a vorbi diplomat cu cineva. Tânăra trebuie să înceapă să cunoască lumea din jurul ei şi să înveţe cum să o gestioneze în aşa fel încât să fie pusă într-o lumină favorabilă. Nu mă refer la manipulare… ci la a şti să te descurci într-o situaţie neprevăzută.

5. să socializeze

Familie, prieteni, cunoştinţe… toţi sunt importanţi pentru mediul în care creşte o fată. Ei au o influenţă foarte mare asupra ei. De aceea e ideal să ştie să-şi aleagă prietenii şi să fie lăsată să greşească (atunci când nu e vorba de ceva grav). Experienţele sunt cele care ne învaţă cu adevărat.

6. să se cultive

Să ai o anumită cultură la 15 ani este esenţial! Şi aceasta nu se obţine numai învăţând, ci şi citind, vizionând filme, călătorind, ascultând muzică. Aşa că, fetelor, citiţi, citiţi, citiţi! Mie-mi pare rău că n-am făcut-o la timpul potrivit. Citiţi şi ce trebuie, dar şi ce vă place!

7. să profite de oportunităţi

Orice ocazie i se iveşte în cale, tânăra ar trebui să profite de ea. Nu se ştie niciodată unde va ajunge. Poate că va fi ceva care-i va deschide ochii şi care-i va arăta ce vrea cu adevărat! Atâta timp cât e open-minded, totul va fi bine.

Dau mai departe leapşa lui AncaCristinaMiscellaneousZazyi şi Zuzu. Aş fi foarte curioasă, de asemenea, care sunt cele 7 lucruri pe care un băiat trebuie să le facă până la 15 ani – AdiAndreiPavelRaul PopSaRRcoSergiuTudorUrsu, aş dori să ne spuneţi voi asta. Leapşa poate fi preluată de cine vrea.

Vă las să vă bucuraţi de melodia Taylor Swift – Fifteen!

 
16 comentarii

Posted by pe aprilie 30, 2011 în Diverse, Fun, Leapşa

 

Etichete: , , , , , , , , ,

16 responses to “Leapşa 8 – 7 lucruri pe care o fată trebuie să le facă până la 15 ani

  1. Pavel

    aprilie 30, 2011 at 9:33 pm

    Iar eşti curioasă? :P

     
  2. kyky

    aprilie 30, 2011 at 9:49 pm

    frumoasa leapsa :x.

    si adevarate de ex 1.. să înveţe cat de cat toti trb sa o faca :D
    2. să facă sport ..cel mai adevar si o sustin cel mai mult :)) :X
    3. să se distreze .. normal potrivit varstei :-j.si eu am vaut fete si mai mici de 15 ani.care beau mai mult ca mn :-j si vb ta sus pe scaunde..infine…

    7. să profite de oportunităţi ..chiar si cele mai mici sunt importante ;;)

     
  3. DianaEmma

    aprilie 30, 2011 at 10:07 pm

    Mă bucur că te-a inspirat întrebarea pentru un post așa de frumos. :)

    Ai construit o domnișoară deosebită cu acele 7 lucruri.

     
  4. Val33ntyn

    mai 1, 2011 at 10:58 am

    7 lucruri foarte importante ar mai fi gatitul :))

     
    • andreea93m

      mai 3, 2011 at 7:20 am

      Haha :)) pai asta intra la capitolul “sa se descurce”, cred :))

       
  5. miscellaneous11

    mai 3, 2011 at 10:51 pm

    Mulțumesc, drăguțo, o voi onora cât de repede se poate :)

     
  6. Serginho

    mai 4, 2011 at 5:24 am

    Din pacate fetele din ziua de azi au cu totul alte obiective… si cred ca se stie destul de bine.

     
    • andreea93m

      mai 4, 2011 at 8:12 pm

      Na lasa ca si baietii au obiective la fel de “nobile” ca si fetele!

       
  7. Tudor

    mai 4, 2011 at 12:18 pm

    De data asta zic pas – prefer sa citesc ce spun fetele :) pe aceasta tema

     
  8. Pop Raul

    mai 5, 2011 at 5:04 pm

    Mamamia :)) 7 Lucruri? Pfuai. Sper să am ceva inspirație și să îmi pun imaginația la încercare :)

    “în curând”

     

Lasă un răspuns

 
Urmărește

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 25 other followers

